reklama

Rostas na UCM

Svetom internetového humoru na Slovensku v posledných dňoch najviac otriasla návšteva Tibora Rostasa v diskusíí na fakulte masmediealnej komunikacie UCM v Trnave.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (102)

Ako hrdý návštevník tejto univerzity (nie fakulty) som, samozrejme, k tejto udalosti nemohol ostať chladný. Nenechám si predsa ujsť prednášku s takým významným samozvaným polyhistorom a jediným zvestovateľom skutočnej pravdy!

Ale teraz vážne. Hoci som sa na vtipoch o tejto udalosti dobre zabával, došla mi jedna nepríjemná vec – že som členom tejto univerzity a prekáža mi, že sa takýmto spôsobom zdiskreditovala. Nejde len o fakultu masmediálnej komunikácie, ale o meno celej univerzity.

Samozrejme, mal som dve možnosti: buď sa diskusie zúčastniť, počúvať Rostasove alternatívne žvásty (pri ktorých by sa mi pravdepodobne zdvíhal žalúdok ), pripadne mu položiť pár nepríjemných otázok, pri ktorých by sa pre zmenu zdvihlo ego mne. Alebo si zachovať aspoň nejakú dôstojnosť a nejsť počúvať človeka, ktorý absolútne nemá potuchy o tom, čo rozpráva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nakoniec som sa rozhodol pre možnosť číslo dva. Ovplyvnil ma najmä fakt, že diskusie sa okrem Rostasa mali zúčastniť len jeden môj nie príliš obľúbený moderátor a redaktorka jedného môjho nie príliš obľúbeného denníka.

Keď sa dekanky fakulty pýtali, prečo na diskusiu pozvala tohto pána, odpovedala: „Nenecháme sa spútať ortodoxnými mainstreamovými postojmi, každý má u nás možnosť vyjadriť slobodne svoje odborné stanovisko.“

Samozrejme, skrývať sa za slobodu slova, akademickú pôdu, alternatívu je veľmi šikovné a niečo na tom je. Ibaže v tom prípade môže ísť v podstate ktokoľvek na diskusiu o čomkoľvek a jeho názor by bol rovný niekomu inému, hoci sa v danej problematike vôbec nemusí vyznať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ani to by však nebol taký problém, keby sa s ľuďmi ako Rostas DALO diskutovať. Viesť s niekým rozhovor, či už odborný alebo obyčajný, je totiž podmienené určitými schopnosťami. Tými hlavnými sú počúvať cudzie názory, prijať nové poznatky, uznať, že sa môžem mýliť. A to je niečo, čo Rostas a jemu podobní nedokážu. Majú len svoju pravdu a nepočúvali by kohokoľvek iného, nech by bol akokoľvek fundovaný alebo rozhľadený v danej téme.

Preto je irelevantné diskutovať s Rostasom o čomkoľvek, tak ako je zbytočné diskutovať s Uhríkom o Slovenskom štáte alebo s ortodoxným kresťanom o existencii Boha. Je nutné rozoznávať medzi túžbou diskutovať a bohapustou sebaprezentáciou. To sa, bohužiaľ, dekanke FMK nepodarilo. Rostasov vzťah k realite potvrdzuje fakt, že mi zatiaľ od Sorosa neprišli na účet žiadne peniaze.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je otázne, či sa nakoniec prednáška vôbec uskutoční, keďže okrem účastníkov ju bojkotovali aj viacerí študenti. Nechcem však, aby sa na základe tejto udalosti pozeralo na UCM ako na podradnú univerzitu. Predsa len, pracuje tu mnoho vzdelaných a rozhľadených profesorov, docentov, doktorandov.

Oliver Andrejčák

Oliver Andrejčák

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som absolventom politológie na Masarykovej Univerzite v Brne. Zaujímam sa o všetko podstatné, čo sa vo svetovej, ale najmä slovenskej politike deje Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu